måndag 2 september 2013

En helt ny värld ..

Jag tänkte ge mig på det här och blogga igen, en helt ny blogg för jag är inne i en helt ny fas i mitt liv.
"Mamma-fasen", kan ju med handen på hjärtat säga att det är den bästa tiden i mitt liv.
Jag har också hoppat rakt in i sambolivet och jag kan inte trivas bättre.
Mycket förändringar på en gång, men det är det bästa som hänt mig.
Nu till vad min blogg lär handla om mest ..

Den 17 juli blev jag mamma till världens finaste lilla Molly.
Klockan 04.00 kom ett litet mirakel på 3530 gram och var 49 cm lång.
En alldeles bedårande liten flicka som hela sitt första dygn bara låg där med sina stora ögon och undrade säkert var hon hade hamnat.
Vi fick ligga på sjukhus i två dygn på grund av lite komplikationer i min graviditet.
Det bästa var helt klart att få komma hem, landa i sin hemmiljö, kunna få vara med min sambo, då jag delade rum med en annan mamma + bebis så var det inte så lätt att ha besök.
Hela min förlossningshistoria är inget för bloggen anser jag, låt oss bara säga att allt gick inte som det skulle och jag fick opereras direkt efter förlossning och missade dom första 6 timmarna av Mollys liv.

Nu har dock min lilla flicka hunnit bli hela 6 veckor och hon är mer och mer med för varje dag som går.
Hon ler och skrattar när hon ser en, älskar och ligga i sitt babygym och kolla på den blå elefanten i mitten, men det absolut bästa är att få ligga i sitt babynest mellan mamma och pappa och kolla på stjärnhimlen från hennes sköldpaddsnattlampa. Något annat som är populärt är att åka bil, då somnar man hur lätt som helst och vi åkte ju på en liten mini-semester upp till Skövde & Karlsborg för någon vecka sedan och då sov hon i princip hela vägen både fram och tillbaka, med stopp för mat och byte såklart.

Jag hoppas gamla som nya följare vill fortsätta läsa, det lär bli mycket bebisprat, bilder & videos, då jag vill kunna gå tillbaka här sen och kanske även kunna visa Molly senare, allt vi gjort tillsammans. 







Hon är verkligen min lilla ögonsten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar