måndag 7 oktober 2013

Den där Molly ..

Dagarna och veckorna bara flyger förbi. Det händer så mycket varje dag. Molly har varit på sitt första kalas, i lördags, för lilla Amilia som hade fyllt 3. Hon tycker helt plötsligt inte att det är världens undergång att ligga på mage, för nu orkar hon hålla uppe huvudet. Hon är hemskt stadig i nacken och tycker bäst om att sitta upp i knäet och kolla runt. :)
Hon kan nu greppa saker och slår hejvilt på sakerna i babygymmet.
Hon gillar allt som spelar och blinkar och slår gärna på det med så det byter melodi.
Hon sprattlar och pratar på allt vad hon kan. Idag upptäckte hon på riktigt att hon kunde skrika (utan att vara ledsen) och gjorde det hela tiden när vi försökte titta på tonårsbossen.
Hennes favoritplats är nog på skötbordet, där sjunger vi en massa och man får ligga utan blöja.
Favoritsången nu är: "tänk om jag hade en liten, liten apa .. "
Hon ler jämt när man sjunger den.
Innan dess var det "Havet är djupt". :)
Hon är hemskt klängig nu och det känns som jag inte får något gjort här hemma, men jag passar på och njuta av min lilla flicka. ❤️

Imorgon ska vi på vår första träff med föräldragruppen.
Ska bli hur trevligt som helst.
Kanske Molly hittar sig en ny kompis.

Nu ska jag försöka natta min lilla prinsessa, hon sov som en stock i min famn men vaknar på studs om jag lägger ner henne.
Så försök nummer två. :)

Godnatt där ute.

Jag älskar dig till månen och tillbaka .. och lite till. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar